Komminister 100% till Kullaviks församling

Vi söker dig
som vill ha en utpräglad roll som församlingspräst. Du är tryggt förankrad i din vigningstjänst och känner glädje i en god förkunnelse. Med din utstrålning har du naturligt fokus på att ”nå fram” till dem du har omkring dig. Du trivs med att leda och utveckla församlingslivet, skapa förutsättningar för nya och gamla församlingsbor att växa i sin roll eller finna en ny. Du är mångsidig och trivs med att jobba med olika åldrar, grupper och inriktningar. Du är beredd att både förvalta och utveckla. Du jobbar gärna i team, men också självständigt. I de kyrkliga handlingarna möter du många mer eller mindre ”kyrkvana” med värme och seriositet. Kyrkan är efterfrågad och ligger i Kullaviks Centrum, nära till allt. Vi samarbetar gärna med lokala aktörer kring olika arrangemang där du som präst ofta är ansiktet utåt.

I arbetslaget, som leds av vår blivande diakon, är du en av ca tio medarbetare. Vi har sju vigningstjänster i pastoratet, tre diakoner och sex präster inklusive kyrkoherde. En god administration finns som stöd tillsammans med solid ekonomi och stor andel medlemmar i församlingen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort B fordras.

Särö pastorat och Kullaviks församling
Vår gemensamma vision i pastoratet är ”att var och en ska finna sin väg till Jesus och få möjlighet att dela den upptäckten med andra.” Våra tre församlingar Vallda, Släp och Kullavik har var sin församlingskyrka och arbetslag med snarlika men ändå olika karaktär och funktion. Vi samordnar och samplanerar en del och håller isär annat som hör till den lokala prägeln. Kullavikskyrkan med alla lokaler under samma tak, utgör i Kullavik en självklar mötesplats i församlingen för alla åldrar. Lokalerna är varma och inbjudande med ett Café i centrum, alltid nära till kyrkorummet som en tydlig signal om vårt fokus. Vi har ett välfungerande samarbete med skola och fritid och strävar efter att det vi gör skall kännas relevant i tiden. Här finns gott om konfirmander, barn och föräldrar. Även de äldre har en given plats. Musiken, glädjen och mötet är grundpelare i arbetet och i söndagens gudstjänst vill vi ge plats för delaktighet i en rik flora av uttryck och intryck. Församlingen är en naturskön plats mellan skog och hav där bostadsområden ligger nära kyrkan inbäddade bland klippor och bebyggda ängar. Här vid gränsen till Göteborgs kommun bor och trivs många och återkommer gärna efter studier och vid familjebildning.

Tillsammans med CV sänds till annika.asker@svenskakyrkan.se
Senast 2023-06-09. Märk ansökan med Kullavik.

Utformning - tillträde
Heltidstjänst. Tillträde snarast efter överenskommelse