Barn - Släp

Barnverksamheten i Släps kyrka är öppen för alla och ambitionen är att det skall vara en enkel och trivsam mötesplats att träffas och ha roligt tillsammans på.

Appen Kyrkan

Kolla in appen ”Kyrkan”. Passar barn i förskoleåldern. Den är gratis att ladda ner och finns där appar finns.

Läger

Häng med på ett härligt dagläger på påsklovet med kompisar, lek, sång, pyssel, god mat och utomhusvistelse. För barn födda 2011-2013.

Våra verksamheter

Vårterminen startar vecka 3 för de flesta verksamheterna. Vi har sportlov v.7. Kolla kalendariet en bit ner på förstasidan för aktuell info! ❤️

Bebisrytmik, 0-24 mån

Tisdagar kl. 10.30-11.00 i Släps prästgård.

Skogsmulle

Häng med och utforska skogens värld med oss! För barn 0-6 år med förälder.

Förskolan Prästkragen

Förskolan är belägen i Släps församlingshem bredvid Släps kyrka. Här finns en stor lekplats samt mysiga lokaler. Maten lagas i egen regi.

Måndagsmys, åk F-2

Måndagar kl. 14.45–16.30 i Släps prästgård.

Torsdagshäng, åk 3-5

Torsdagar kl. 14.30-17.00 i Släps prästgård.

Lekplatser

Vi har härliga lekplatser och utemiljöer i nära anslutning till alla våra tre kyrkor. De är välbesökta utflyktsmål för hela familjen.

Barnens bästa bibel

Alla barn i pastoratet erbjuds att få en egen "Barnens bästa bibel" det år man fyller fyra. Har du inte fått någon så hör av dig!

Lekparksgudstjänst

...är ett jättelångt ord. Vi ses i lekparken i Släp för en mysig stund tillsammans. Det blir grillmat, hoppkyrka, barnkör, kyrkråttan Signe hälsar på och annat skoj. Söndag 14 maj kl. 15.00.

KÖR: SläpDraget, åk F-2

Måndagar kl. 16.30-17.00 i Släps prästgård.

Bibeläventyret

I tio år har vi besökt skolorna och årskurs 4 och 5 runt om i Vallda, Särö och Kullavik med konceptet Bibeläventyret.