Svenska Kyrkan San Francisco
Foto: Linnea Norberg

Sommarandakt och nationaldagsfirande 11:e juni kl 11.00

Välkommen på en somrig gudstjänst och nationaldagsfirande i San Fransisco i samarbete med Svenska konsulatet. Medverkar gör präst Joakim Schröder, honorär konsul Barbro Osher, pianist Ken Muir samt gästmusiker. Efteråt firar vi med prinsesstårta och kaffe. Vi kommer även ha glass, fiskdamm och pyssel för barn. Anmäl om du kommer!

Välkommen på sommarandakt och nationaldagsfirande den 11:e juni  kl 11.00 i Svenska Kyrkan San Fransisco i kyrkan på 2454 Hyde Street. Joakim Schröder är präst, vi får lyssna på musik och generalkonsul Barbro Osher håller tal. Tillsammans sjunger vi somriga psalmer och nationalsången.

Agendan och delar av gudstjänsten är på engelska - så ta gärna med engelsktalande partners och familjemedlemmar.

Efteråt firar vi med prinsesstårta och kaffe. För barn kommer det finnas glass, fiskdamm och pyssel. Passa även på att besöka nya Francisco park på andra sidan gatan.

Ha gärna på er folkdräkt eller Sverigedräkt om ni har en sådan.

Anmäl om du kommer här så vi kan planera för antal deltagare.

Alla varmt välkomna!

Foto: Joakim Carlström /Ikon