Nu börjar vi försiktigt att mötas igen!

Med försiktighet och med respekt för allvaret i smittan rörande Covid-19 börjar vi ses igen i församlingen. Vi kommer alltså börja fira gudstjänst och träffas i verksamhetsgrupper, dock inte i grupper som vänder sig uteslutande till personer i riskgrupperna.

Församlingsmedlemmar uppmanas att noggrant överväga om de ska delta i en gudstjänst eller verksamhet oavsett ålder, om de tillhör riskgrupperna. För de som inte ännu kan delta i församlingens gudstjänster eller verksamheter finns Helgsmål på lördagar klockan 18 (Facebook och hemsidan) och en Zoom-utbildning, som arrangeras av Diakonikretsen.

I och med onsdagen den 24 juni börjar vi firar mässa (dock endast bröd vid kommunionen) klockan 9 vid Källan, men i Uppenbarelsekyrkan vid dålig väderlek.
I och med söndagen den 28 juni börjar vi firar mässa klockan 11 vid Källan, men i Uppenbarelsekyrkan vid dålig väderlek. Kyrkan och Skogsö kapell håller vi öppet på söndagar, som ”vanligt” och på lördagar som ”vanligt” när det är dop och vigsel.

Dop, vigsel och begravning kan vi alltså ha i Skogsö kapell igen. Dock endast med maximalt 15 personer. Det betyder att det högsta antalet deltagare är 50 personer i Uppenbarelsekyrkan och 15 personer i Skogsö kapell. Verksamhet i övrigt kan äga rum utomhus i grupper eller i församlingshemmet. Antalet deltagare i församlingshemmet är beroende på rummet, vilket gruppledaren avgör.

Tänk på

* Max antal deltagare är 50.
* Mindre än 50 i församlingslokalerna och högst 15 i Skogsö kapell.
* Social distans gäller och inga handhälsningar.
* Överväg noggrant, om du ska delta i en gudstjänst oavsett ålder, om du tillhör riskgrupperna. Ingen verksamhet, som vänder sig uteslutande till personer i riskgrupperna, kan starta upp ännu i våra församlingslokaler.