Foto: Karin Aldén

Assisikonfa

Italien, vår, nunnor. Anmälan (via webben) öppnar 3 juni 2024.

Vi träffas under vinterhalvåret varannan onsdag. PÅ påsklovet ger vi oss ut med buss och landar under några vårdagar i den vackra gamla byn Assisi som ligger belägen i Umbrien i Italien.

Där bor vi hos nunnor och vandrar i gränder och i S:t Fransiskus fotspår. Där äter vi glass i solsken, leker på torgen och får upptäcka mer om den kristna tron tillsammans med varandra.

Kom och var med, det kommer bli ett minne för livet!

Under terminerna träffas vi ca 12 gånger.

Assisikonfa 2024/2025

Datum och tider uppdateras i maj.

Start:
Datum för träffar:
Plats: Saltsjöbadens församlingshem
Resa: Assisi med buss från Saltsjöbaden under påsklovet 2025
Repetition:
Konfirmation: Uppenbarelsekyrkan
Kostnad: Alternativet är avgiftsfritt (för dig som är boende i församlingen, är du skriven på annan ort utgår en avgift om 4000 kr.

Anmälan (via webben) öppnar 3 juni 2024.

Om konfirmation

Vanligtvis konfirmeras man under det läsår som man går i åk 8, eller det år då man fyller 14 eller 15. Om du går i 9:an eller är äldre så går det också bra att konfirmeras, antingen i den vanliga konfirmationsgruppen eller enskilt.

För dig som är medlem i Saltsjöbadens församling är våra alternativ Alternativet är avgiftsfritt. För dig som är skriven i en annan församling utgår en kostnad.

Vi tackar för ditt medlemskap i Svenskakyrkan som gör det möjligt att vi kan bedriva konfirmationsläsning för alla som vill!
Är du inte medlem och vill bli det kontakta församlingsexpeditionen
08-748 19 00 eller saltsjobaden.forsamling@svenskakyrkan.se
Är du inte döpt, läs mer om dopet här

Du kan också prata med prästerna Lars Viper eller Karin Aldén!

Ledare

Konfirmandgrupperna leds av präster, pedagoger och av unga ledare, som nyligen varit konfirmander själva och som gått församlingens ledarutbildning. Församlingens konfirmationsarbete drivs utifrån Svenska kyrkans riktlinjer.

Eventuella begränsningar

Vi hoppas och tror att dessa konfirmandalternativ ska vara genomförbara i en ljusnande framtid, men tider, platser och träffar kan komma att påverkas av
eventuella restriktioner vilka vi givetvis kommer att förhålla oss till.