Närbild på en tallrik med tomatsoppa och två brödbitar.

Torsdagsträffen

Välkommen till öppna föredrag med sopplunch i Säby kyrka. Lyssna på spännande levnadsöden och ta del av församlingens gemenskap. Fri entré!

Intressanta föreläsare delar med sig av sina erfarenheter och upplevelser. Det är fri entré till alla torsdagsträffar, men efter föreläsningarna serveras lättare lunch till en kostnad av 40 kronor. Vi hoppas att torsdagsträffarna ska vara en mötesplats för den som vill lyssna på spännande levnadsöden och samtidigt känna sig välkommen i vår gemenskap. Vi ses!

PS. Har du själv förslag på intressanta personer som vi kan bjuda in till nästa termin – hör av dig till oss!

Dag och tid

Jämna torsdagar klockan 11.00. Se kalendern för aktuella datum och eventuella avvikelser.

Föreläsningen pågår cirka 1 timme. Efteråt serveras sopplunch till en kostnad av 40 kronor. Ingen anmälan behövs!

Program våren 2024:

Torsdagsträffen 22 februari

Finns det nåd för oss klimatsyndare?

Psalmer, sånger eller mittemellan

Torsdagsträffen med Tommie Sewón!

Tommie Sewón: Psalmer, sånger eller mittemellan - nya psalmer för en ny tid
Torsdag 21 mars 11.00 i Säby kyrka
Tommie Sewón, sång-, pslamförfattare och musiker sjunger sånger från sitt nya album, berättar om hur sångerna har kommit till och hur han arbetar för att inspirera andra i samtal och skrivande.

Ulf Lindgren: Öppna bibeln!
Torsdag 4 april 11.00 i Säby kyrka
Domkyrkokaplan Ulf Lindgren från Stockholms domkyrkoförsamling, föreläser utifrån sin nya bok. Om hur gamla bibeltexter handlar om ditt och mitt liv idag och att de i första hand inte är historiska berättelser. Vad händer exempelvis i dig om du är Petrus?

Alexandra Skeppström Sundman: Mitt liv som präst
Torsdag 18 april 11.00 i Säby kyrka
Kom och möt och lyssna på Salem församlings nya präst Alexandra Skeppström Sundman.

Säbykören: Sjung av hjärtat sjung!
Torsdag 2 maj 11.00 i Säby kyrka
Kom och lyssna på och sjung med i Säbykörens glada sånger, under ledning av Eva Björklund.

Hemlig resa!
Torsdag 30 maj