Foto: Gabrielle Andersson

Fira gudstjänst i Salems församling

En vanlig vecka firas tre gudstjänster i Säby kyrka. En lunchmässa, en kvällsmässa och en söndagsmässa. Varannan vecka firas dessutom en gudstjänst som är särskilt anpassad för församlingens yngsta besökare. Under sommarmånaderna flyttar söndagens mässa till Salems kyrka och vid vissa helgdagar som till exempel Kristi himmelsfärd och under påsken ser gudstjänstschemat lite annorlunda ut.

Gudstjänster i Säby kyrka

LUNCHBÖN
Tisdagar, torsdagar och fredagar 13.00.
En andakt som innehåller bön, bibelläsning, sång, ljuständning och tid för egen reflektion. Lunchbönen pågår i cirka 15 minuter.

LUNCHMÄSSA
Onsdagar 13.00.
En enkel gudstjänst mitt i veckan. Ett bra sätt att stanna upp och hämta kraft genom sång, bön och nattvard. Lunchmässan pågår i cirka 30 minuter.

GUDSTJÄNST MED SMÅ OCH STORA
Torsdagar, udda veckor 09.30.
En enkel och härlig gudtjänst med mycket sång och musik anpassad för de yngsta besökarna. Men alla åldrar är välkomna! Gudstjänsten pågår i cirka 30 minuter och efteråt fikar vi tillsammans.

KVÄLLSMÄSSA
Torsdagar 18.00.
En enkel gudstjänst med nattvard där du får möjlighet att lämna över det du bär på och ladda om inför resten av veckan . Kvällsmässan pågår i cirka 30–40 minuter.

STILLA MÄSSA
Sista torsdagen i varje månad 18.00.
En stilla och vilsam gudstjänst med stämningsfull musik och tända ljus. Nattvard firas. Stilla mässan pågår i cirka 30–40 minuter.

SÖNDAGSMÄSSA
Söndagar 11.00, därefter kyrkkaffe.
En söndagsmässa är en gudstjänst som firas på söndagar och helgdagar. I högmässan delas bröd och vin i nattvarden. Brödet är glutenfritt och vinet är alkoholfritt. Efteråt bjuds det på kyrkkaffe. Söndagsmässan pågår i cirka 60 minuter.