Foto: Veronica Carlsson

Pepparkakskyrkan i Riala

Ett par i Riala antog utmaningen i senaste numret av Kyrkligt magasin – att bygga en pepparkakskyrka

Varje jul brukar Veronica och Niclas Carlsson från Riala bygga ett traditionsenligt pepparkakshus, men i år blev det ett annat slags bygge.

Efter att ha läst senaste numret av Kyrkligt Magasin , där Ylva-Li och Joy Jirsjö byggde en pepparkakskyrka, blev de inspirerade av vår utmaning: att bygga en egen pepparkakskyrka.

– När vi väl hade bestämt oss för att det just skulle bli en kyrka, var det givet att vår vackra Riala kyrka fick stå som modell, säger Veronica.

Ett par kvällar senare hade de fått ihop denna vackra pepparkaksversion av Riala kyrka och under julaftonen blev kreationen väldigt uppskattad av både familj och vänner till paret.

Har du också antagit utmaningen?
Skicka ditt bidrag till rop.annons@svenskakyrkan.se

Riala pepparkakskyrka byggd av Veronica och Niclas Carlsson 2021. Foto: Veronica Carlsson