Foto: Joakim Carlström/IKON

Samtal & själavård

Vill du ha stöd och samtala om livet? Svenska kyrkans Samtal & Själavård vill ge stöd och förmedla hopp när livet känns svårt och komplicerat. Välkommen att kontakta oss - ingen fråga är för liten eller stor.

Livet kan vara komplicerat och ibland är det skönt att få prata med någon utomstående.
Att få prata med någon som lyssnar och samtidigt höra sig själv och sina tankar kan ha stor betydelse. Det kan vara befriande och hjälpa oss att orka framåt om man får dela det man bär på.

Att dela är att hela.

Vi diakoner och präster möter människor i alla åldrar och vill vara ett stöd genom enskilda samtal och själavård.
Du behöver inte tillhöra Svenska kyrkan eller vara troende för att få samtal och själavård hos oss.

Kontakta oss och boka en tid om du behöver prata med någon, om något känns jobbigt just nu eller har gjort under en längre tid.

Vi har tystnadsplikt och samtalen är kostnadsfria.

Ring 0176-799 00 så hjälper vi dig att få kontakt med någon att tala med.