Messy Church i Ullstorp

Vi får se när nästa gång blir!

Messy Church betyder att kyrkan kan få vara rörig, rolig och anpassad för barn. Vi börjar med att äta tillsammans. Därefter är det olika kreativa aktiviteter för barn i olika åldrar knutna till kvällens tema. Sedan är det en samling om kvällens tema då vi berättar med drama och sånger.  Vi avslutar sedan för de som vill med enkelt fika.

Det är ett tillfälle att komma samman som familj, träffa andra och göra något tillsammans som är både meningsfullt och roligt. Dessutom behöver man inte laga mat den kvällen utan det är bara att komma. Ingen anmälan krävs och det kostar inget. Kvällen är främst anpassad för familjer med barn 0-12 men är till för alla åldrar, inklusive mor- och farföräldrar. Barn behöver komma tillsammans med vuxen.

Kontakt: Peter Stenman 0739-857566 eller peter.stenman@svenskakyrkan.se