Ändringar för predikoturer

Nyhet Publicerad Ändrad

Från och med 1 januari 2020 hittas predikoturerna inte i Piteå-Tidningen längre, utan istället har du möjlighet att via webben eller hemskickat månadsblad se en uppdaterad och gemensam kalender för Svenska kyrkans församlingar inom Piteå kommun.

Allt har sin tid och predikoturerna har länge fyllt ett viktigt syfte i att informera om församlingarnas verksamhet. Nu visar undersökningar att predikoturerna läses av en mycket begränsad grupp människor, och tillsammans vill församlingarna prioritera om för att fler ska känna sig välkomna till all verksamhet.

Alternativ

Du som besökare i verksamheten har nu flera alternativ att välja mellan:

1. Regelbundet besöka webbsidan för uppdaterad information kring församlingarnas och EFS verksamhet. Där ser du alla församlingar och EFS aktiviteter, men du kan också söka på en enskild församling eller EFS-förening och bara se den aktiviteten.

Webbadressen är: www.svkyr.se/piteakommun

2. Ladda ner appen Kyrkguiden. Den finns på App Store (för Iphone) och på Google Play (för Android). Appen har gul bakgrund med vit kyrka som bild. Där hittar du hela kalendariet för Svenska kyrkan. Du kan välja att söka på den kyrka du vill se verksamheten i, söka på händelser nära den plats du befinner dig på, alternativt markera en eller flera kyrkor som ”favoriter” om du lätt vill komma åt dem på regelbunden basis. Du markerar dem som favorit genom att trycka på hjärtat upp i högra hörnet när du klickat dig in på kyrkan.

3. Ta ett månadsblad när du besöker någon kyrka eller församlingshem/gård inom Piteå kommun, där hittar du verksamheten för kommande månad.

4. Prenumerera på månadsbladen. Du kan välja mellan att få det skickat via mail eller utskrivet och skickat per post till dig. Du kan anmäla dig via expeditionen.

För post:

Uppge namn, telefonnummer och adress så lägger vi till dig på prenumerationslistan.

För mail:

Uppge namn och mailadress så lägger vi till dig på prenumerationslistan.

Månadsbladet skickas den 25:e varje månad.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta församlingarnas expeditioner!

PITEÅ FÖRSAMLING

Kyrkcenter, Nygatan 23
Mån-fre 8.00-16.00 (lunchstängt 12-13)

Margretelund, Affärsgatan 17