Fem pitebor som är med i kampanjen Klart jag är med
Foto: Mikael Sundkvist @ptownproduction

Klart jag är med!

Det finns massor av anledningar att vara med i Svenska kyrkan. Och oavsett vem du är så är du välkommen att bli en del av gemenskapen. Här berättar fem pitebor varför de är med!

Vi berättar också vad det innebär att tillhöra kyrkan. Vi presenterar lite av vår verksamhet och berättar om hur du som ännu inte är medlem kan bli det.

Kyrkan är vi - tillsammans!

Närbild på Johan i kampanjen Klart jag är med

Johan Westerlund

Bild på Linda-Marie som är med i kampanjen klart jag är med

Linda-Marie Steggo

Närbild på Morgan i kampanjen Klart jag är med

Morgan Stenberg

Bild på Andre som är med i kampanjen klart jag är med

André Thurström

Närbild på Lisa i kampanjen Klart jag är med

Lisa Lindgren

En man med ryggsäck går in i en kyrka

Bli medlem i Svenska kyrkan

Välkommen att bli medlem i Svenska kyrkan. Här finns alltid en plats för dig.

Bebis leker med bubblor på aktivitet i kyrkan för föräldrar och barn.

Medlemskap

I Svenska kyrkan finns det plats för dig som tror – eller tvivlar. För dig som längtar efter rättvisa och en bättre värld, som vill sjunga i kör, som värnar våra kyrkobyggnader och kulturarvet och för dig som vill ha gemenskap.

Albertus Pictors kalkmålning som föreställer änglar rengörs i Helga Trefaldighets kyrka i Uppsala.

Kyrkoavgiften skapar möjligheter

Som medlem i Svenska kyrkan betalar du en medlemsavgift, också kallad kyrkoavgift. Den finansierar den lokala församlingens verksamheter.