Vi söker en medarbetare!

Svenska kyrkan i Paris söker ansvarig för café- och kök.

Svenska kyrkan i Paris är en levande församling som möter svenskar i alla åldrar i våra gudstjänster, i våra fasta verksamheter och vid våra församlingskvällar med blandat program av föreläsningar, konserter och Melodifestival.

Vi samlas ofta kring maten och café- och köksansvarig har en viktig funktion i att baka, laga mat och ta hand om kök och café. En viktig uppgift är att bidra till ett välkomnade klimat där folk känner sig sedda. Vi inbjuder till julbord, påsklunch, seniorluncher, veckoluncher och i vårt café finns lättare maträtter, kanelbullar och kakor. Under vår årliga julbasar som pågår i tre dagar har självklart café- och köksansvarig en viktig uppgift.

Vi är ett litet arbetslag och det är viktigt att vi alla tar i när det behövs. Vi tror att du är flexibel, initiativrik och gillar både mat och människor!
Vi söker dig som känner dig trygg med att laga mat i små och stora sammanhang, att baka och sköta inhandling. Du behöver vara social, ha lätt för att samarbeta och delar svenska kyrkans tro och värderingar. Ett plus är om du redan bor i Paris eftersom vi inte kan erbjuda boende.

De flesta som kommer till vår kyrka är svenskar som bor i Paris men det kommer även del fransmän. Av den anledningen, samt för att kunna kommunicera med leverantörer, reparatörer och liknande så är det ett plus om du talar franska.
Det är meriterande om du har utbildning inom området. En förutsättning är dock att du har god erfarenhet av att laga mat och baka i större sammanhang och att du kan lägga budget för kök. Viss kompletterande utbildning, till exempel i hygienkunskap (HACCP) kan bli nödvändig.

Tjänsten är på heltid. Tillträde 1 september.

För mer information kring tjänsten, ring till
Kyrkoherde Tanja Kamensky + 33 671 55 26 88.

Ansökan med CV  till tanja.kamensky@svenskakyrkan.se senast 31 maj.