Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat:
Administrativt arbete inom både församlings- och begravningsverksamhet.
Ansvar för diariet genom Public 360 och arbete med arkivärenden
Kundmottagning och kontakter med anhöriga och begravningsbyråer.
Telefonsvar under expeditionstid.
Bokningar av lokaler och resurser via FAS Bokningssystem.
Backup till kamrer gällande faktura- och lönehantering.
Registreringar inom Kbok och Kyrksam.
Tilldela behörigheter och ansvara för öppning av låssystem.
Inköp av kontorsmaterial och i samråd med datasupport inköp av datorer.
Utskrifter av minnesblad till egen fond.
.
Kvalifikationer:
Erfarenhet och kunskap om administrativt arbete inom Svenska kyrkan, God datorvana och kunskap om Kbok, FAS, Microsoft 365, One drive, Teams, Sacer m.fl. inomkyrkligaprogram
Kunskap och erfarenhet av Kyrkobokföring, begravningsverksamhet, diarier och arkivarbeteKunskap och erfarenhet av fakturahantering och löneadministration
Körkort B
Personliga egenskaper: Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat.
God förmåga att möta människor i olika livssituationer med empati och respekt.
Noggrannhet och vilja att lära och sätta sig in i nya system och rutiner
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 15 oktober 2025, maila din ansökan till: ovansjo.pastorat@svenskakyrkan.se Tillträdesdag efter överenskommelse
Kontaktperson: Marianne Udd, kyrkoherde marianne.udd@svenskakyrkan.se
Tel 072-506 78 33