Tyghjärta bland blommor
Foto: Albin Hillert

Nytt datum: Sorgegrupp för föräldrar som förlorat ett barn

Det är en svår sorg att förlora ett barn. Varje vårtermin erbjuder vi därför en samtalsgrupp där du får hjälp att bearbeta det som hänt. Första träffen 2024 är 11april.

Att träffas i samtalsgrupp
Samtalsgruppen är till för dig som drabbats av sorg och som har behov av att samtala med andra i liknande situation. Sorgen kan ta sig olika uttryck och tillsammans med andra i liknande situation kan det vara en hjälp att få tala om det som är svårt och därigenom själv bli avlastad.

Vi samlas vid fem samtalstillfällen, därefter har vi en återträff någon månad efter avslutning. Plats uppges vid föranmälan.

Vi som leder gruppen är: Christer Gladh präst och Carina Grinde diakon.

Vi erbjuder även enskilda sorgesamtal. Mejla eller ring oss så bokar vi in ett samtal.

Anmäl dig genom att kontakta någon av oss:

Så fick Solveig hjälp och stöd av Svenska kyrkan Östersund mitt i sorgen

Det har gått 14 år sedan Solveig Eriksson förlorade sin son Emil i en bilolycka. Hon vände sig till Svenska kyrkan Östersund när smärtan och sorgen blev för tung att bära. – Du får prata om det som du har varit med om, men du bearbetar även själen. Kyrkan är en trygg miljö som ger en lugn och ro i samtalet, säger hon

Allhelgona, tänd ett ljus

Gun förlorade sin son – så fann hon hjälp i sorgen: ”Kyrkan har varit otroligt viktig”

Sorg är något som förr eller senare drabbar oss alla. Men att förlora ett barn ser nog många som sin allra värsta mardröm, något som bara inte får hända. Östersundsbon Gun Tarander förlorade sin son Tony för snart två år sedan. – Det känns tufft att jag aldrig mer kommer att få se honom.