Foto: Anders Gustafsson

Östersunds vokalensemble

En kyrkokör där vi utvecklas tillsammans och gemenskap och sångglädje är viktiga ledord.

Östersunds vokalensemble är en blandad SATB-vuxenkör (Sopran, Alt, Tenor, Bas) med cirka 30 aktiva sångare. Kören har sin grund i den kyrkomusikaliska traditionen men rör sig även inom andra genrer som till exempel folkmusik, visa, musikal och spirituals. Kören är en del av Svenska kyrkan Östersunds körtrappa och medverkar regelbundet vid gudstjänster i Marielundskyrkan.

Östersunds vokalensemble är en kyrkokör på medelhög nivå där många av medlemmarna är erfarna körsångare. Vissa läser noter medan andra är mer gehörsbaserade och ser om det går upp eller ner. Vi jobbar kontinuerligt med utveckling av en kroppsligt förankrad sångtekning, musikalisk gestaltning och gehör.

Gemenskap och sångglädje är också viktiga ledord och vid våra körrepetitioner har vi ett enkelt körfika som man turas om att ansvara för .

Kören har under terminen både mindre och större körprojekt. Ibland sker detta i samverkan med de övriga körerna i församlingen. Något större körprojekt till jul samt ett till våren är en kontinuerlig del av körens verksamhet.

Kören är öppen för intag av nya medlemmar framförallt i början av varje termin. Det sker genom ett kort personligt samtal och en provsjungning för körledare Ingrid Grahn.

Nivå:

För dig som har viss förkunskap eller är van körsångare.

Repetitioner:

Marielundskyrkan
Tisdagar 18:45-21:00.

Terminstart/slut:

Ht 2023:  5 september - 19 december
Vt 2024: 16 januari - info kommer

Körledare:

Ingrid Grahn

Jag är intresserad av Östersunds vokalensemble och vill bli kontaktad av körledare: