Loppislördag

Lördag 23 mars är det dags för årets loppis i Församlingsgården vid Stora kyrkan. Välkommen att fynda!

För tredje året går den uppskattade loppisen i Församlingsgården av stapeln. Bordshyra, fika och gåvor går oavkortat till Act Svenska kyrkans insamling "Dela lika och rädda liv". V

Korv med bröd, hembakt fika, saft och kaffe finns till försäljning.

Aktiviteter

10:00- 14:00 Loppisen har öppet. Tipspromenad, öppen kyrka, lek och fiskdamm är öppet under hela dagen. Korv med bröd, hembakt fika, saft och kaffe finns till försäljning.

10:15, 11:15, 12:30 och 13:30. Vill du va med och rädda världen?
Samtal och vandring genom fotoutställning (Act).

10:45 Sångsamling för barn i Stora kyrkan.

13:00 Kalas med tårta och sång med anledning av att Svenska kyrkans internationella arbete fyller 150 år.

Plats: Församlingsgården vid Stora kyrkan
Adress: Rådhusgatan 45
Tid: 10-14

Alla bord är bokade och Församlingsgården kommer vara full av fynd. Välkommen!

Läs mer om Act Svenska kyrkans arbete

Act Svenska kyrkan

Alla människor har rätt till ett värdigt liv. Därför kämpar Act Svenska kyrkan mot fattigdom, förtryck och orättvisor. Tillsammans med tusentals engagerade, lokala kyrkor och gräsrotsrörelser för vi en kamp för liv.

Från mina händer till där det händer

Varje dag slås människors liv i spillror av krig och katastrofer. Just nu lever 300 miljoner medmänniskor i djup kris utan tillgång till det mest nödvändiga. Situationen är akut och vi behöver agera.

För mer info: