Foto: Albin Hillert

Tänd ett ljus

Vi tänder ett ljus – tillsammans kan vi lysa för hopp och längtan. Hör av dig om det är någon du särskilt önskar att vi inkluderar i bön och tänder ett ljus för.

Ljuständning och bön

Låt sinnet få ro, låt tankarna vila en liten stund. Tänd ett ljus och låt tystnaden tala.

Vill du att vi ber för någon som kanske behöver lite extra omsorg eller som du tänker mycket på just nu, skicka förnamnet på den personen här:

Digital bön eller ljuständning

När du inte har möjlighet att komma till en kyrka eller kyrkogård, kan du tända ett digitalt ljus på Svenska kyrkans bönewebb.

Tänd ett ljus för någon som har det svårt, något som känns tungt eller tänd ett ljus för tacksamhet och längtan.

Filmer om tro, hopp och livet

Ta del av tankar och ord om att hitta det heliga och om att leva här och nu. Karen och Lena guidar oss i några korta filmer. Se filmerna här.