Kväll för själ och kropp

Visseltofta kyrka 21 april 18.00

Salamander Duo är en Göteborgsbaserad grupp som spelar folkmusik ur olika judiska traditioner. På programmet står sefardiska folkvisor från Medelhavsområdet med rötter i de medeltida spanska judarnas tradition, andliga visor ur de chassidiska judarnas tradition och en aning klezmer. Salamander Duo är en miniversion av gruppen Salamander.

Vackert och känslosamt, traditionellt och innovativt - varmt välkomna!

Utdrag ur recension:

"...en tydlig ton av äkthet. Hade någon spelat in dessa visor för tre hundra år sedan, eller när visorna formades, hade de nog sjungits precis så här." (Lira Musikmagasin nr 3 2018)

Medlemmar:

Marita Johansson (sång, gitarr)

Jonas Liljeström (fiol, sång, rytminstrument)"

Vi ser fram mot att uppträda hos er!

Kvällarna för själ och kropp i Visseltofta återkommer en gång per årstid och detta är vårens kväll. Prästen Peter Nygren har andakten som inramas av psalmsång. En kollekt till nödlidande tas upp vid utgången. Enklare förtäring serveras också efter programmet som arrangeras av Svenska kyrkan i Osby Pastorat tillsammans med Byalaget Wisseltofta Vänner.