Orust Gospel står uppställda i en halvmåne på en gräsmatta.
Foto: EJW

Orust Gospel

En kör för alla som gillar att sjunga! Vi sjunger blandad repertoar med mycket gospel med sväng, energi och glädje, men också lugnare och uttrycksfulla låtar. Vi sjunger oftast fyrstämmigt. Du behöver inte kunna läsa noter, vi möjliggör att öva och sjunga via stämfiler och textblad. Kom och upplev gospelns kraft i all sin rikedom och bredd! Körledare är Micaela Holmberg och pianist Christoffer Lahrin. Välkommen att sjunga med oss! Vi övar på söndagar 17.30-20.00 i Torps kyrka.

Ihopklippt julkonsert - Orust Gospel

I december 2021 var det möjligt att samlas i våra kyrkor en kort period innan Corona-restriktionerna åter behövdes. Orust Gospel - vår fantastiska gospelkör - hade två gästartister, Kristin Amparo och Sylve. Konserten har klippts ihop av kören som själva filmade.