Konfirmation i Björna

Konfirmander 23/24

Konfirmation innebär en vandring i den kristna tron tillsammans med kompisar och ledare.

Konfirmandgruppen träffas på torsdagar ungefär varannan vecka. Gruppen leds av präst och konfirmationsledare. Under träffarna kommer vi att prata om kristen tro och de livsfrågor som vi människor har. Finns Gud och varför finns jag? Vi kommer att prata om liv, död, kärlek och hat. Var finns min plats i allt det hela? Varje träff avslutas med en andakt.
Under din konfirmandtid vill vi att du är med på gudstjänst, trivselafton eller andakt vid flera tillfällen. Dessa väljer du själv. Naturligtvis räknas dop, vigsel och begravning in i detta.

Torsdagsträffarna och lägren (ett under hösten och två på våren) är obligatoriska. Vi har några föräldraträffar under året. Konfirmandgruppen kommer även att ansvara för en trivselafton. Söndag 26/5 kl 11 firas konfirmationsmässa i Björna kyrka.

Det finns möjlighet för ungdomar från Gideå Trehörningsjö församling att konfirmera sig i vår regi.