Församlingshemmet i Björna från utsidan

Församlingsexpedition i Björna

Församlingsexpeditionen Björna

Helgfria torsdagar kl 10-12.

Telefon: 0662-51 35 30
Besöksadress: Björna församling, Järnvägsgatan 6, 897 30 Björna. Ingång: baksidan

Minnesgåvor

Vi kan förmedla gåvor till följande fonder:

Act Svenska kyrkan, Svenska kyrkan i utlandet, EFS Mittnorrland, Barn och ungdomsverksamhet i Anundsjö, Diakoni Anundsjö/Skorped, Myckelgensjö Lillkyrkan, Frida Kristofferssons minnesfond, Dekarsögården, Mo blomstergåva, Björna kyrkas blomsterfond, Nätra blomsterfond, Sidensjö blomsterfond, Svenska kyrkans unga i Själevad, Sociala fonden i Själevad, Gullänget och Domsjö.

Från och med 1 januari 2024 är våra expeditioner kontaktfria. Det går bra att betala via swish eller bankgiro. Swishnummer: 123 426 79 02. Bankgiro: 769-0787. Inbetalningarna ska märkas med fondens namn. Om det inte framgår vilken fond som valts skänks gåvan till Act Svenska kyrkan.

Nedan finns formulär för att skicka in minnesgåva direkt, utan att behöva ringa eller besöka expeditionen.

Bokning av begravning, vigsel och dop

Postadress: Örnsköldsviks södra pastorat, Hampnäsvägen 36 B, 894 31 Själevad
E-postadress: ornskoldsviks.sodra.expedition@svenskakyrkan.se

För bokning av begravning, vigsel och dop; kontakta Pastorsexpedition i Själevad, 0660-594 00. Telefontid; mån, tis och tors 10-12, 13-15

Uthyrning

Kontakta vaktmästare Inger Persson, 0662-51 28 35

En inslagen bukett med tulpaner i olika färger.

Lämna en minnesgåva vid begravning

Att skänka en minnesgåva ska vara enkelt. Välj ett ändamål och sätt in pengar på bankgiro eller via swish.