Foto: Ulla-Carin Ekblom

Padelkonfa

Konfirmationstiden är inte bara padel och nya vänner – utan mycket mer! Vi spelar padel, samtalar, gör sammarbetsövningar och olika aktiviteter, fikar, åker på läger – och skapar tillsammans minnen för livet.

Under konfatiden får du möjlighet att utforska vem du är och – tillsammans med andra – upptäcka Gud och ta reda på vad kristen tro är. Padelkonfagruppen har konfaträffar i anslutning till träning på padelanläggningen ”We Are Padel” på Aspholmen i Örebro. Häng med oss hösten 2022!

Upplägg

Padelkonfa i Adolfsbergs församling tar sig an livets stora frågor i anslutning till padelträning. Vi ses på torsdagar kl. 17.00 och inleder med en timmes padel (träning och spel). Sedan har vi konfaträff kl. 18.00–19.00 i konferensavdelningen i padelhallen.

Klicka på bilden – så kan du kolla in vad Elis och andra konfirmander tyckte om konfatiden. Foto: Ulla-Carin Ekblom

Utöver detta, kommer vi även ha några längre konfaträffar några söndagar i Adolfsbergs kyrka. Då vi firar först mässa tillsammans och har sedan tid och utrymme för både lektioner och aktiviteter. Vi kommer naturligtvis också åka på läger. I sept./okt kommer vi åka en helg till kursgården Solliden.

Dag: Torsdagar (plus några söndagar)
Tid: Kl. 17.00–18.00 padelspel, kl. 18.00–19.00 konfaträff
Plats: Torsdagar hos ”We Are Padel” på Aspholmen, söndagar i Adolfsbergs kyrka
Konfirmandstart: söndagen 4/9 kl. 10.00 i Adolfsbergs kyrka
Konfirmation: 19/3 2023 i Adolfsbergs kyrka
Ev. kostnad: Ingen kostnad (Padelracket finns att låna)
Antal platser: 24 platser (vi eftersträvar en mixad grupp)
Sista anmälningsdag: 26/8, men först till kvarn gäller.
Har du frågor kontakta: Emma Ronquist, församlingsassistent, tfn 019-15 46 22, sms 072 227 54 46 eller emma.ronquist@svenskakyrkan.se

Träffar

• Konfirmandstart söndagen 4/9 kl. 10.00–15.00 i Adolfsbergs kyrka. Vi kommer ses här även 16/10 och 11/12.
  • Konfaträff torsdag 8/9 kl. 17.00–19.00 hos We Are Padel. Dessa träffar löper sedan på.
  • Hösten 2022, läger på Sollidens kursgård.
  • Söndag 19/3 2023 konfirmation i Adolfsbergs kyrka.

Vilken konfatyp är du?

Pratglad, sportintresserad, fnissig, gamer, energisk... Det finns ingen ”mall” som du måste passa in i för att börja i en konfagrupp hos Svenska kyrkan i Örebro. Här kan du träffa några av våra konfirmander och kolla vad de tänkte innan – och hur det blev. Konfirmation är inte som du tror.