Samtalsgrupp om kristen tro i Almby

Nyhet Ändrad

Är du nyfiken på kristen tro? Välkommen att vara nyfiken tillsammans med andra. Vi träffas i Almby församlingshem.

I höst startar en samtalsgrupp för dig som vill fundera kring tro och livets frågor. Du behöver inte vara färdigtänkt i din tro, vi tänker högt tillsammans.

I samtalsgruppen om kristen tro kommer vi att fundera kring exempelvis vem Gud är, relation till Bibeln, erfarenhet av bön och vad som händer efter döden.

Vi utgår från boken ”Sju steg i kristen tro” och Lukas-evangeliet i Bibeln. Du får litteraturen vid första träffen.

TID Vi träffas varannan tisdag i Almby församlingshem klockan 17.30-19.00

START En ny grupp startar när tillräckligt många är anmälda, totalt sju träffar. Vi börjar varje gång med lite fika, kaffe/te och smörgås.

ANMÄLAN till 019-15 46 42 eller                                    annamaria.armo@svenskakyrkan.se

Almby församling

Almbyvägen 4,

Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00 (öppet mån–fre 9–16. Lunchstängt 12–13) .

E-post: almby.forsamling@svenskakyrkan.se

För direktkontakt med församlingsexpeditionen i Almby: Ring telefon 019-15 46 77

Kontaktlista med alla medarbetare i Almby församling

Till Almby församling på Facebook

Församlingens kyrkor:
Almby kyrka
Den gode herdens kapell
Sörbykyrkan
Universitetskyrkan

Almby församling

Almby församling i sydöstra Örebro består av gudstjänstgemenskaperna i Almby kyrka, Sörbykyrkan, Den gode herdens kapell och Universitetskyrkan. Här kan du läsa mer om verksamhet och gudstjänster.