Foto: Ulla-Carin Ekblom

"Glädjespridare" – kolla in vinterns nummer av "Örebro – Mitt i livet"

Nyhet Publicerad Ändrad

Att sprida glädje på olika sätt – det är temat för årets sista nummer av tidningen "Örebro – Mitt i livet". Du möter den sjungande läkaren Pär, kan läsa om varför tomtarna joggar för Örebro Stadsmission och hur kyrkan finns för alla även denna jul.

Vi är precis på gång att återigen fira advent och jul. För många är det en tid av gemenskap och glädje, medan det för andra snarare är en tid som kan upplevas extra ensam. I det nya numret av ”Örebro – Mitt i livet” vill vi visa på olika glädjespridare och olika möjligheter för just dig att både ge och möta glädje. För det kan ske på en mängd sätt!

Pär Lindberg från Idol

Möt Örebroläkaren Pär Lindberg, som golvade Idol-juryn i TV4 med sin sång. ”Min tro och musiken hör tätt samman”, säger Pär, som berättar om sin Idol-resa, sin tro och bakgrunden till varför han ville bli läkare.

Därför arrangerar vi Tomtejoggen 27/11

I år kommer ett gäng glada tomtar att jogga genom stan för att sätta fokus den ekonomiska utsattheten i Örebro, men också för att visa på en möjlighet att hjälpa. Det gör de genom att  lyfta fram och samla in pengar till Örebro Stadsmissions julkampanj ”Varje familj räknas”

Läs också om

• Danskonfa – ny grupp i samarbete med Knut Säborg Dansstudio startar i januari.
  • Sollidens julbord
  • Stort intresset för dop efter pandemin
  • Tävla och vinn biobiljetter!

”Örebro – Mitt i livet” landar i brevlådorna i Örebro pastorat i slutet av vecka 47, men går också att läsa digitalt här på webben. Klicka på tidningens omslag här nedan för att komma till senaste numret.

Foto: Ulla-Carin Ekblom

Lyssna på ”Dagen är kommen”

Här kommer en extra hälsning från Pär Lindberg, som tillsammans med Josefine Wämmerfors bjuder på sin favoritjulsång: ”Dagen är kommen”.

Redaktion och kontakt

Vi som arbetar med detta nummer av tidningen "Örebro – Mitt i livet" är Joakim Arenius, Cecilia Andersson, Andreas Axinge, Therese Blixt, Cathrine Gustavsson, Agneta Larsson, Johanna Sjölin, Matti Tordsson och Eva von Walter.

Du når oss på telefon 019-15 45 19 eller e-post orebro.mittilivet@svenskakyrkan.se. Du kan också skicka e-post direkt till cathrine.gustavsson@svenskakyrkan.se

"Örebro – Mitt i livet" ges ut av Svenska kyrkan i Örebro och distribueras fyra gånger per år till samtliga hushåll inom Örebro pastorat.