Foto: Ulla-Carin Ekblom

Konfirmation i Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar

Född 2009? För dig som bor i Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar finns konfagrupper i både Örebro och Fjugesta!

Örebro pastorat startar 13 nya konfagrupper i höst, med olika teman och inriktningar. Vi har också ett samarbete med Knista församling, Svenska kyrkan, som startar en konfagrupp i Fjugesta för dig som är född 2009. Hoppas vi ses!

Född 2010? Vi startar flera nya konfagrupper i Örebro i höst!

Har alla samma chans? Finns Gud? Är det du som bestämmer hur du ska leva ditt liv? Får man tycka vad man vill? Stora frågor kräver stora svar. Vilka är dina? Hösten 2024 startar vi flera nya konfagrupper med olika teman i Örebro. Konfirmation är inte som du tror.

Konfirmation

Välkommen att bli konfirmand hos oss! Vi kommer att göra vårt allra bästa för att konfirmationsåret ska bli något du kommer att minnas och ha glädje av hela ditt liv!

Vilken konfatyp är du?

Pratglad, sportintresserad, fnissig, gamer, energisk... Det finns ingen ”mall” som du måste passa in i för att börja i en konfagrupp hos Svenska kyrkan i Örebro. Här kan du träffa några av våra konfirmander och kolla vad de tänkte innan – och hur det blev. Konfirmation är inte som du tror.

Allt om festen ”Inte som du tror” i Örebro 24 maj med Lisa Ajax

I år arrangeras konfirmandfesten ”Inte som du tror” för tolfte gången. Årets huvudartist är Melloaktuella Lisa Ajax! Festen vänder sig till både nuvarande konfirmander och till de ungdomar som ska börja åttan i höst. Platsen är S:t Nicolai kyrka. Inbjudan till festen skickas hem i början av maj.

Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar

Postadress:
 Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar,
Prästgårdsvägen 34

Här hittar du våra besöksadresser

Telefon: 019-15 45 00 (Informationsservice, öppet mån–fre kl. 9–16. Lunchstängt kl. 12–13) . För avvikande öppetttider se här

E-post: edsbergs.mosjo-taby.forsamlingar@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar