Altaret i Onsala kyrka

Fira gudstjänst

Välkommen att fira högmässa kl 11 på söndagar och lovsångsmässa kl 19 på onsdagar (max 40 pers).

Högmässa på söndagar

Kl 11 Högmässa i Onsala kyrka

Max 40 personer.

Vi följer myndigheternas rekommendationer och beslut och genomför gudstjänsten och nattvarden på ett säkert sätt.

De streamade gudstjänsterna upphör.

Lovsångsmässa på onsdagar

Kl 19 Lovsångsmässa i Onsala kyrka på onsdagar
Max 40 personer.

Onsala kyrka är öppen alla dagar för ljuständning och bön och du är alltid välkommen att ringa prästerna eller diakonerna i Onsala församling

Kors i oskärpa

Gudstjänster i TV och radio

Varje vecka sänder Sveriges television och Sveriges radio flera gudstjänster och andakter och Svenska kyrkan livesänder andakter via sin Facebooksida.

En person sitter i en soffa med sin dator i knät och följer en digital gudstjänst.

Digitala gudstjänster och evenemang

Många församlingar sänder gudstjänster och andra evenemang på webben. I vår gemensamma kalender hittar du sändningarna. Du kan också se eller höra en del av våra gudstjänster via SVT eller Sveriges radio.

Digital pilgrimsvandring

Telefonen bär vi alltid med oss. Har du tänkt på att den kan vara din bönbok?

En byggarbetare i hjälm och varselkläder pratar i en radio. En grävskopa i bakgrunden.

Tankar inför helgen

"Han suckade djupt och lutade huvudet i händerna. Hur skulle han göra för att få dem att jobba tillsammans som ett team? Det var ju så enkelt tyckte han." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Bibeln med sidorna vikta som ett hjärta

Söndagens text

Vill du veta vad mer om söndagen tema och bibeltexter?

Ett barn ritar med kritor på ett papper.

Ha kyrka hemma med barnen

Om inte barnen kan gå till kyrkans barngrupper, kommer kyrkan hem till dig!