Våga sjungakör, Öckerö
Foto: Ingrid Eliasson

Sjung i kör och spela i ensemble!

Tycker du om att sjunga och spela? Då har du hittat rätt. Vi har flera körer att välja på – för dig som är van sångare och för dig som vill pröva på. För dig som spelar instrument finns möjlighet att vara med i en ensemble.

• Öckerö kyrkokör

En blandad vuxenkör där du behöver vara sångvan och helst kunna läsa lite noter. Vi sjunger ofta i Öckerös kyrkor och siktar på en körresa vart annat eller vart tredje år. Körledare: Magnus Wassenius.
    Onsdag kl 14.30-16.30 Öckerö församlingshem
  • Vilja
    En damkör som sjunger i stämmor och rör sig mellan vitt skilda stilar med blandad repertoar. Vi sjunger ofta i kyrkan, både på Öckerö och Hönö. Låter detta intressant, tveka då inte att kontakta körledare Birgitta Abrahamsson, 070-824 13 26
    Onsdag kl 19-21 Öckerö församlingshem
  • Hönö kyrkokör
    En blandad vuxenkör öppen för alla. Vi sjunger olika sorters musik både med instrumentalister och a cappella. Körledare: Pernilla Hellman.
    Torsdag kl 19-21 Hönö församlingshem
  • Vågspel

En kör för dig som vill sjunga tillsammans med andra, oavsett om du prövat på tidigare. Kom, sjung och ha roligt! Vi träffas varje vecka och gör några framträdanden per år.
 Körledare: Magnus Wassenius.
    Onsdag kl 18-19.30 Björkö församlingshem

• Instrumentalensemble
    Spelar du ett instrument och vill spela tillsammnans med andra? Välkommen att höra av dig till Magnus Wassenius 0709-84 68 85.