Foto: Josefin Casteryd/IKON

Stöd i livets med- och motgångar

Ibland tar livet en oväntad vändning. Det kan gälla relationer, arbete, en ny fas i livet, sorg eller glädje. Kanske har du funderingar kring livet och tron. Vi finns här för dig.

En kvinna sitter ner och lutar huvudet mot handen.

Är du orolig, vill du tala med någon?

Våra präster och diakoner finns tillgängliga, du hittar telefonnummer nedan. Du kan också skriva eller ringa till Kyrkans SOS eller Jourhavande präst. Läs mer.

Välkommen till kyrkans samtalsmottagning

De flesta av oss hamnar någon gång i ett läge där livet känns svårt eller övermäktigt. En livsförändring, förlust eller en trasslig relation kan ställa till det. Kanske ensamhet och oro för sig själv eller någon nära. Att få prata om det kan göra stor skillnad.

Du är alltid välkommen att söka dig till kyrkan för att samtala. Att bli lyssnad till och att få ge uttryck för sina tankar kan vara till stor hjälp. Våra präster och diakoner har tystnadsplikt. Du kan få ett enskilt samtal, hembesök, en förbön, stöd vid livets slut eller annan hjälp. Du är välkommen att höra av dig och det kostar inget.

illustration munnar pratbubblor.

Hör av dig

Vill du boka dop, vigsel eller begravning? Har du frågor om våra aktiviteter? Söker du någon särskild?