En kvinna och två män sitter och samtalar i en bokhandel.

Se människan podd med Martin Hägglund och Antje Jackelén

Varje torsdag under året lyfter vi fram ett samtal från Se människan, Svenska kyrkans scen på bokmässan. Veckans samtal är med Martin Hägglund och Antje Jackelén.

Martin Hägglund och Antje Jackelén

Filosofen Martin Hägglund förklarar hur vår strävan efter frihet och demokrati borde leda oss vidare bortom både religion och kapitalism. I stället för en religiös tro på evigheten bör vi fördjupa en sekulär tro som är hängiven vårt ändliga liv tillsammans. Allting handlar om hur vi behandlar varandra i det här livet och vad vi gör med vår tid. Ett samtal med ärkebiskop Antje Jackelén under ledning av journalisten Mats Almegård. Samtalet är cirka 45 min. långt.

Veckans samtal från Se människan

Se människan podd med Marie Lundström

Publicerad:

Varje torsdag under året lyfter vi fram ett samtal från Se människan, Svenska kyrkans scen på bokmässan 2020. Veckans samtal är med Marie Lundström.

Se människan podd med Tareq Taylor

Publicerad:

Varje torsdag under året lyfter vi fram ett samtal från Se människan, Svenska kyrkans scen på bokmässan. Veckans samtal är med Tareq Taylor som gästade scenen 2021.

Se människan podd med Magnus Malm

Publicerad:

Varje torsdag under året lyfter vi fram ett samtal från Se människan, Svenska kyrkans scen på bokmässan 2020. Veckans samtal är med Magnus Malm.

Se människan podd med Hampus Nessvold

Publicerad:

Varje torsdag under året lyfter vi fram ett samtal från Se människan, Svenska kyrkans scen på bokmässan 2020. Veckans samtal är med Hampus Nessvold.

Se människan podd med Antje Jackelén och Björn Wiman

Publicerad:

Varje torsdag under året lyfter vi fram ett samtal från Se människan, Svenska kyrkans scen på bokmässan 2020. Veckans samtal är med Björn Wiman och Antje Jackelén.