Kvinna och man samtalar i en kyrka.

Se människan podd med Elsie Johansson och Daniel Östersjö

Nyhet Publicerad

Varje torsdag under året lyfter vi fram ett samtal från Se människan, Svenska kyrkans scen på bokmässan. Veckans samtal är med Elsie Johansson och Daniel Östersjö.

Elsie Johansson och Daniel Östersjö

När musikern Daniel Östersjö upptäckte Elsie Johanssons författarskap slog det an en ton hos honom, och han tonsatte ett tiotal av hennes dikter. När Elsie Johansson fick höra sina dikter som sånger blev hon inspirerad, och skrev ytterligare dikter. Nu har sångerna och Elsie Johanssons inläsningar blivit en cd – Fönsterspringan, Daniel Östersjö sjunger Elsie Johansson. En författare och en musiker i ett samtal med Kristin Windolf, präst i Uppsala domkyrka med ansvar att driva kulturfrågor.

Veckans samtal från Se människan

Se människan podd med Marie Lundström

Publicerad:

Varje torsdag under året lyfter vi fram ett samtal från Se människan, Svenska kyrkans scen på bokmässan 2020. Veckans samtal är med Marie Lundström.

Se människan podd med Tareq Taylor

Publicerad:

Varje torsdag under året lyfter vi fram ett samtal från Se människan, Svenska kyrkans scen på bokmässan. Veckans samtal är med Tareq Taylor som gästade scenen 2021.

Se människan podd med Magnus Malm

Publicerad:

Varje torsdag under året lyfter vi fram ett samtal från Se människan, Svenska kyrkans scen på bokmässan 2020. Veckans samtal är med Magnus Malm.

Se människan podd med Hampus Nessvold

Publicerad:

Varje torsdag under året lyfter vi fram ett samtal från Se människan, Svenska kyrkans scen på bokmässan 2020. Veckans samtal är med Hampus Nessvold.

Se människan podd med Antje Jackelén och Björn Wiman

Publicerad:

Varje torsdag under året lyfter vi fram ett samtal från Se människan, Svenska kyrkans scen på bokmässan 2020. Veckans samtal är med Björn Wiman och Antje Jackelén.