Sång och musikvideo utifrån temat "Kristi kärlek driver världen till enhet och försoning"

Sången är speciellt framtagen inför generalförsamlingen och vill inspirera lyssnare som deltar i Karlsruhe, både på plats och online.

Deltagare från olika länder sjunger med i låten som är skriven av den svenska kompisitören Per Harling. Det interkulturella och ekumeniska musikprojektet tolkar generalförsamlingens tema ”Kristi kärlek driver världen till enhet och försoning” och är ett vittnesbörd i tro: människor som lever i Guds kärlek, och med kraften från den Helige ande, kan och vill arbeta tillsammans för en rättvis fred och försoning.

Vera Hotten, musiklärare och körledare vid Evangelische Pop-Akademie i Witten, Tyskland, har lett arbetet. Genom digitala instruktioner har deltagarna kunnat öva och spela in sina röster individuellt. Resultatet är ett stycke som vittnar om levande tro och andlig samhörighet också genom digitala medier, inför Kyrkornas världsråds stora generalförsamling.