En barnhand håller en glaskula som föreställer en jordglob.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Nu finns “Ett biskopsbrev om klimatet” på engelska

Under hösten 2019 återlanserades ”Ett biskopsbrev för klimatet”  som fick uppmärksamhet både inom och utom kyrkan. Nu släpps den engelska versionen!

Biskopsbrevet poängterar att utifrån en kristen livssyn finns vägar framåt även genom kris – men att tiden är knapp. Och just därför behövs en helhetssyn och engagemang utifrån den bästa tillgängliga kunskapen som finns, inte minst på det andliga området.

– Genom kontakter med systerkyrkor i hela världen och samarbeten över religionsgränser vet vi att kraften ur djupet av vår kristna tro krävs för detta arbete, säger ärkebiskop Antje Jackelén.

”A Bishops´s Letter About the Climate” finns nu att beställa från webbshoppen och att ladda ner eller bläddra i på denna sida. Svensk kyrkan vill genom denna översättning nå våra internationella och ekumeniska samarbetspartners.

Läs,bläddra i eller ladda ner brevet på denna sida.