Två nya nattvandrare på Cypern behövs till studentveckorna 2018

Nu behövs ytterligare två nattvandrare på Cypern under två veckor i maj-juni 2018. Välkommen att söka du som är en trygg vuxen, förankrad i Svenska kyrkan och minst 40 år gammal! Arbetet är ideellt, lönen är framför allt viktiga möten med unga.

Uppdragen som nattvandrare på Cypern sommaren 2018 är tillsatta!

Flera somrar i rad har Svenska kyrkan nattvandrat bland svenska och skandinaviska ungdomar i Ayia Napa på Cypern. Det har lett till tusentals viktiga samtal.

Nu behövs två nya nattvandrare till den första perioden, två veckor i maj-juni ,då mängder av nyblivna studenter kommer till Ayia Napa.

Du som nattvandrar får chans att bjuda ungdomarna på vatten, prata med dem, plåstra om, hålla om och över huvud taget finnas som en vettig vuxen i det skandinaviska partykvarteret nattetid. Nattvandrarna är mycket uppskattade för vad de gör och är.

Ni är fyra nattvandrare tillsammans och arbetstiden är klockan 23-04 måndag – söndag. Vi står för resa och boende. Du får låna cykel, kaffe och bulle finns på kyrkan. Vi firar gudstjänst varje söndag. Du får ett intyg och en tackmiddag.

Uppdraget är ideellt, lönen är alla härliga möten i natten.

Skriv ner några rader om vem du är och varför du vill vara nattvandrare i Ayia Napa och mejla till eva.e.berglund@svenskakyrkan.se i Ayia Napa på Cypern.   ​

Här kan du se en film från den gånga sommarens nattvandring på Cypern: