Foto: Magdalena Martin /Ikon

Gudstjänster

Varje vecka firas många gudstjänster i pastoratets församlingar, ibland på någon vardag men främst under helgerna.

Där det finns församlingar firas alltid gudstjänst. Ett regelbundet gudstjänstliv är livspulsen i en församlings liv och verksamhet.

För att i viss mån möta våra olika behov under livets skiftande förhållanden har gudstjänsterna, totalt sett i pastoratet, en rik variation. Så varmt välkommen att fira gudstjänst!

Kyrkkaffe

En naturlig mötesplats är Kyrkkaffet som serveras i samband med de flesta gudstjänster.

Väl mött där!

Så hittar du gudstjänster i våra kyrkor

För detaljerat gudstjänstprogram, se kalendern på sidan, respektive församlingskalender eller annonsen i lokaltidningen Gamlebyplatsen.

Med appen Kyrkguiden kan du hitta till Svenska kyrkan med hjälp av mobiltelefonen. Du kan se vad som händer i kyrkan och planera gudstjänster och annat veksamhet, som du inte vill missa. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.

Digital Gudstjänst

Här kan du ta del av inspelade gudstjänster, konserter m.m.

Läs mer om gudstjänsten på Svenska kyrkans gemensamma sidor

Manlig präst ler mot gudstjänstbesökare som sitter i kyrkbänkarna.

Gudstjänsten

Gudstjänster firas varje söndag i Svenska kyrkans församlingar, och ofta andra dagar också. En gudstjänst är alltid öppen för alla.

Upptäck kyrkan med mobilapp

Här kan du läsa om några av Svenska kyrkans appar som handlar om kyrkan, kristen tro och hjälper dig att hitta kyrkor och evenemang. Apparna finns att ladda ner för iphone eller android.