präst

Präster

Prästen arbetar oftast i en församling med att planera och leda kyrkliga handlingar som till exempel gudstjänster, dop, bröllop och begravningar. I prästens arbetsuppgifter ingår också att ge vägledning, själavård och undervisning i det kristna budskapet åt församlingens medlemmar. Mötet med människor är en viktig del av prästyrket. I arbetet som präst möter man människor i alla åldrar, i glädje och sorg och i många olika skeden och situationer i livet.

Behöver du någon att prata med?

Att få dela sina tankar med någon kan göra skillnad. Du kan kontakta någon av våra präster för samtal och det som sägs stannar mellan er.

Du kan även kontakta "jouhavande präst" genom telefonsamtal, mail eller chatt.

Kyrkoherde

Johan  Engvall

Johan Engvall

Kyrkoherde tf.

Mer om Johan Engvall

Johan har semester. Tf kyrkoherde är Linda Muhr Sandahl 0485-153 29.

Komministrar

Lars Graaf

Komminister - präst, Diakonicentrum, Norra Ölands pastorat

Anna  Lundin Leander

Anna Lundin Leander

Komminister - präst, Norra Ölands pastorat

Linda Muhr Sandahl

Komminister - präst, Barn och unga, Konfirmandansvarig, Norra Ölands pastorat

Linda Ottosson

Komminister - präst, Präst - komminister, Konfirmandansvarig, Norra Ölands pastorat

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Kontakta oss

Du är alltid välkommen att kontakta oss i Svenska kyrkan, antingen via expeditionen på telefon 0485-153 00, direkttelefonnummer eller via e-post. Du når Diakonicentrum på direktnummer 0485-153 25.