Konfirmation

Varför händer onda saker i världen? Kan jag alltid vara mig själv? Vad ska jag bli i framtiden? Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Välkommen att vandra med oss. Vi har kul längs vägen.

Vi ger dig möjligheten att gratis få egna erfarenheter och lära dig om vad kristen tro är. Konfirmationstiden är oftast när man går i åttonde klass.

När vi ses på konfirmandträffar eller läger pratar vi om olika livsfrågor. Det kan handla om allt mellan himmel och jord. Vi hittar på olika aktiviteter och provar nya saker tillsammans. Du får vara med och fira Gudstjänst, andakt och veta mer om vad Bibeln och Psalmboken innehåller och hur det kan hänga ihop med vårt liv här idag.

DU KAN VÄLJA TVÅ OLIKA KONFAGRUPPER PÅ NORRA ÖLAND:

• NORD Anmäl dig här
    Inskrivning 5 september kl 18 ungdomar och vårdnadshavare

Tisdagsläsning i Högby (Löttorp), jämna veckor med start 19 september kl 18:30
    Konfirmation 19 maj kl 10 i Högby kyrka

Ansvarig präst: Johan Engvall
    Diakon: Gunilla Sundström

• SYD Anmäl dig här
    Inskrivning 10 september Borgholm kyrka kl 10 ungdomar och vårdnadshavare.

Onsdagsläsning i Borgholm, jämna onsdagar med start 20 september kl 16:00-18:00
    Konfirmation 19 maj kl 11 i Borgholm kyrka

Ansvarig präst: Linda Muhr Sandahl
    Musiker: Therese Olsson Ström
    Pedagog: Madeleine Sköld

Ungdomar som sitter på rad och pratar och ler.

Hitta konfirmation

Sök efter en konfirmationsgrupp eller ett konfirmationsläger som passar dig och dina intressen.