Foto: Magnus Aronsson/ IKON

Fonder

Du kan söka stöd från Svenska kyrkans fonder och stiftelser. Här hittar du all information om aktuella fonder och stipendier.

Viktigt när du söker medel ur en fond är att skriva med din folkbokföringsadress i ansökan, annars kan vi inte behandla den.

Aktuella fonder att söka just nu:

En man och en kvinna sitter vid ett bord och samtalar över en kopp kaffe.

Diakonicentrum

Diakonicentrum är kyrkans mötesplats för gemenskap, kreativitet och stöd. Vi har extra fokus på äldre oavsett bakgrund. Diakonicentrum har fått nya lokaler i Borgholms församlingshem, mitt på torget, sen årsskiftet.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Ring Jourhavande präst

Jourhavande präst har öppet alla kvällar kl. 21.00–06.00. Ring 112 och fråga efter Jourhavande präst.

Skriv digitalt brev till Jourhavande präst

Du kan skicka ett digitalt brev till Jourhavande präst när du vill. Brevlådan är alltid öppen och du får svar inom 24 timmar.

Chatta med Jourhavande präst

Genom vår chatt når du Jourhavande präst alla kvällar kl. 20.00–24.00.

Dataskyddsförordningen GDPR

För oss inom Svenska kyrkan är det viktigt att du ska känna dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. Vi skyddar den information som du anförtror oss med, samt följer de lagar och regler som finns för att skydda din integritet. Du har enligt dataskyddsförordningen rätt att få ett utdrag av dina personuppgifter samt information om hur vi behandlar dem, under förutsättning att din identitet kan bevisas.