Gudstjänst i Norrahammars kyrka från den 5 mars 2021

Gudstjänst i Norrahammars kyrka med uppmärksammande av Världsböndagen.

Världsböndagen 5 mars 2021 har temat: ”Bygg på en stadig grund” och är hämtat från Matt. 7.24-27 och handlar om att bygga livet på en stadig grund i livets olika prövningar.

Kvinnor i Vanuatu som är en övärld i Söderhavet har förberett programmet för årets världsböndag. Människorna där är hårt drabbade av naturkatastrofer så temat är högst relevant för dem.

Kvinnorna i Vanuatu uppmanar oss att stå upp och bygga våra hus, våra nationer och vår värld på Jesu ord. Allt vad du vill att människorna ska göra för dig, det ska du också göra för dem (Matt. 7.12).

Det här är vår fasta grund och huvudbudskap idag.

Världsböndagen är en världsvid ekumenisk rörelse och firades 2020 i 100 länder och man fördelade stipendier till kvinnor i 15 länder.

Välkommen att fira gudstjänst med oss!

Swisha gärna en gåva till 123 667 8650.

Bygg på en stadig grund

Psalmer

Medverkande

Ann- Christine Borg, kyrkoherde; Anette Karlsson, församlingspedagog; Ann Forsling, församlingsassistent; Yvonne Aldenholt, kantor; Samuel Drewits, pastor; Kristina Gustafsson, pastor.

Upplösning: 720p. Speltid: 22m 26s. Filstorlek: ~236 vid 720p.