Foto: Alex Giacomini /Ikon

Fundera på allt mellan himmel och jord med vänner.

Konfirmationen handlar om dig samt dopets bekräftelse. Det är en utmärkt tid att fundera över livets stora frågor; tillsammans söker vi svaren och utforskar kristen tro.

Under konfirmandtiden lär vi känna oss själva, varandra, och har väldigt roligt under tiden!

Läs gärna mer om konfirmation på Svenska kyrkans webbplats.

Vanliga frågor

Konfirmationen är en bekräftelse av dopet. Under konfirmationstiden får du möjlighet att möta nya människor och tänka nya tankar. Tillsammans funderar vi på allt mellan himmel och jord:

• Vad finns?
  • Vad finns inte?
  • Vem har skapat det som finns?
  • Vad händer när vi dör?
  • Vem är jag?
  • Vad är kärlek?

Detta och mycket mer uforskar vi genom samtal, lek, fika, övningar, sång och många andra upplevelser.

Du behöver inte tro på Gud. Tiden som konfirmand är ett bra tillfälle att reda ut var du står i frågor som handlar om livet och kristen tro.

Eftersom att konfirmationen är en bekräftelse av dopet måste du vara döpt vid konfirmationstillfället. Om du inte är döpt sedan tidigare så blir du döpt under konfirmationstiden.

Konfirmation 2023–2024

Inbjudan till konfirmation går ut till alla som fyller 14 år i år.

Uppstart

Söndagen den 17 september 2023 kl. 11:00 i Norrahammars kyrka

Träffar

Under läsåret träffas vi några måndagar och 1 söndag i månaden i samband med gudstjänsten

Läger

18–19 november 2023 på Gransnäs Ungdomsgård

1-5 april 2024 Resa/läger

Lördagen den 18 maj 2024 i Norrahammars kyrka

Konfirmationsanmälan

Använd formuläret nedan för att anmäla dig till konfirmation direkt via webbplatsen. Konfirmationsgudstjänsten äger rum tidigast det år konfirmanden fyller 15 år eller går i årskurs 8.

Konfirmandinskrivning sker i oktober. Kallelse skickas ut inför inskrivningen.

Det går även utmärkt att kontakta församlingsexpeditionen eller valfri konfirmandledare för att anmäla dig till konfirmation.

Integritet och sekretess

Vår personuppgiftsbehandling sker i enlighet med Svenska kyrkans personuppgiftspolicy. Lär dig mer om hur dina personuppgifter behandlas av Norrahammars församling.

Konfirmandledare