Konfirmand

”Låt ingen se ner på dig för att du är ung” (1 Tim 4:12)

Har du anmält dig? Du kommer inte att ångra dig.

Att ha möjlighet att konfirmera sig betyder mycket när man som ung ska ta ut riktningen för sitt eget liv. I 14–15-års åldern går vi människor igenom ett brytningsskeende i livet som präglas av sökandet efter identitet. Det handlar inte bara om frågan ”vem är jag?” utan lika mycket om frågor som; ”vad tycker jag om
det här, var står jag i den här frågan, och vad är viktigt för mig?” Frågor som man under konfirmandtiden får möjlighet att bearbeta utifrån en kristen grund.

Vi träffas på söndagar mellan 10.00-15.40 ca en gång i månaden mellan september och konfirmationsdagen juni. Under den tiden åker vi också på två läger.

Du är varmt välkommen att vara med, även om du inte är medlem i Svenska kyrkan eller bor i församlingen. Om du redan nu vet att du vill konfirmeras i Norra Hagunda, eller har några frågor, så hör gärna av dig till:

Oskar Andersson
oskar.andersson@svenskakyrkan.se

Sms: 0703314611

Här kan du som vill bli konfirmand anmäla dig. (* obligatoriska fält)