Foto: IKON

Barn 6-13 år

Aktiviteter efter skoltid för barn mellan förskoleklass och årskurs 6 har vi i de flesta församlingshem Det kan vara att sjunga, pyssel, lek och andakt!

Kontakuppgifter till ledare hittar ni här

Jesus och barnen
Jesus och barnen Foto: Görel RM

Fårösund Träffpunkten lokalen Arken
Seglarscouter, en familjeverksamhet! Vi äter ihop, och testar sen friluftliv kring strandkanten. Barn kommer med en vuxen. läs mer här.
Kontakt: Johan Sunnerstam 072-714 2703

Väskinde församlingshem
Vi hämtar vid skolan och äter otndag tillsammans innan aktiviteten.

Tisdagsklubben + kör för dej som går i tvåan! Vi kollar in berättelser från bibeln, pysslar och testar kör med Marie! Beata Pettersson, Marie Sandell & Görel Robsarve Malmros är ledare. Max 16 barn
Tisdagar kl 14.30-16.30 - om man inte deltar i kören hämtas barnet/lämnas till fritids kl 16.

Voice Power och Voice Kids - du går i klass 3-6 och älskar att sjunga! På hösten blir det en minmusikal, och blir det såklart Luciaframträdande, och till våren gör vi något annat stort projekt. Marie Sandell leder kören, Renée Strage Nylander och Beata Pettersson assisterar och håller i andakt och kreativa pass. Max 30 barn.
Onsdagar kl 14.30-16.30

Torsdagsklubben för dig som går i ettan! Vi hämtar vid skolan, det blir mellis, samling och mysiga pyssel på veckans tema. Max 12 barn. Beata & Görel leder.
Torsdagar kl 14.30-16

Lummelunda församlingshem
Miniorerna med mellis, pyssel, aktiviteter inne och ute, lite sång och andakt mm.
Förskoleklass – årskurs 1 och 2. Tisdagar 14-16.30 Barnen åker med buss från skolan.
Ledare: Karolina Stenström och Renée Strage Nylander

"Torsdagsklubben"  för årskurs 3-6,  körsång, skapande verksamhet/ pyssel, lek
Torsdagar 14-16.30 Barnen åker med buss från skolan.
Ledare: Karolina Stenström och Renée Strage Nylander,  Körledare Katarina Ridderstedt och från oktober Joel Saxholm.

Forsa - Lärbro Forsagården
Barnkören Nyckelpigorna (med skapande verksamhet/pyssel och mellis)  onsdagar 14-16, (hämtar vid skolan 13.45)
Ledare: Yvonne Nellvik, Ann-Charlott Hansson & Ingela Arkell

Slite församlingshem
Barnkör Kling & Klang med skapande verksamhet, mellis, förskoleklass och uppåt
tisdagar 13.00-15.00
Ledare: Yvonne Nellvik, Ann-Charlott Hansson & Ingela Arkell

Kontaktinformation för barn

Roligt att ditt barn vill vara med! Fyll i så mycket du har möjlighet till i formuläret. Observera att själva anmälan gör du till respektive ledare via sms.

Familjescouterna i Fårösund

Redo för roliga äventyr? Få en spännande fritid tillsammans hela familjen!