Foto: Emma Dahlbäck/IKON

Konfirmation

Konfirmationsläsningen ger dig ett nytt perspektiv på tillvaron, verktyg för livet och nya vänner. Du som börjar i 8:an i höst är välkommen att vara med. Konfirmationsläsning startar varje hösttermin i samarbete med Östervåla-Harbo pastorat.

Konfirmationsläsning

Hur ofta pratar du om meningen med livet, tro, döden, kärlek, sex och rättvisa med dina kompisar? Som konfirmand får du diskutera de stora och små frågorna och lära känna dig själv, andra och Gud. Vem är Jesus? Vad gör man egentligen i kyrkan? Vad betyder Bibeln idag? Hur går tro och vetenskap ihop? Här finns utrymme för dig och dina tankar.

Årets konfirmationsläsning startar onsdag 24 augusti kl 14.00 i Östervåla församlingshem. Ta med en kompis och kom då!

Ansvarig är Cecilia Jansdotter, kyrkoherde i Östervåla-Harbo, tel 0292-223 60.
Det går också bra att kontakta vår präst Thorleif Skeppstedt, tel 0292-502 86 eller församlingsexpeditionen, tel 0292-500 09 eller e-post: nora.tarnsjo.forsamling@svenskakyrkan.se.