Kyrkorådets medlemmar

För tillfället består Kyrkorådet för Svenska kyrkan i Nederländerna av följande personer:

Cecilia Stockare

Svenska kyrkan i Nederländerna

Kyrkorådsordförande

Mer om Cecilia Stockare

Jag kommer från den svenska västkusten och bor sedan 1995 i Nederländerna med min Holländska man och 2 nu vuxna söner. Mitt engagemang i Svenska Kyrkan började 2017 med att jag gick med i Julmarknadsgruppen, och har bara vuxit sedan dess.

• Lotta de Wildt

Svenska kyrkan i Nederländerna

Mer om Lotta de Wildt

Har bott i Nederländerna sedan 1990, har varit aktiv i kyrkan sen 1993 vilket började med mamma/barn gruppen då mina nu fullvuxna söner var små och nu framförallt julmarknadsgruppen. Satt i kyrkorådet första gången 1996 - 1999 som vice ordförande, nu igen som medlem sedan 2016.

Karin Diderich

Mer om Karin Diderich

Jag är född i Rotterdam och har varit med i kyrkan (med min Svenska mamma) sedan jag var liten; jag gick i svenska skolan och var med på gudstjänster, midsommar och basaren bland annat. Sedan blev mina egna barn döpta i kyrkan och var vi med i symötet och sedan mamma/barn gruppen och julbasaren förstås.

• Tommy Olsson

• Karin Lundmark