UNDER SAMMA HIMMEL

Fasteaktionen 2021 inleds på fastlagssöndagen den 14 februari och pågår fram till palmsöndagen den 28 mars.

Årets fasteaktion ska bidra till att lindra konsekvenserna av coronapandemin. När samhällen slagits sönder både socialt och ekonomiskt fortsätter ACT Svenska kyrkan tillsammans med partner att arbeta långsiktigt och rättighetsbaserat. De samhällen vi vill vara en del av att bygga upp ska vara mer hållbara, demokratiska, inkluderande och bättre rustade än tidigare.

I skrivande stund är det ännu osäkert vilka av de insamlingsaktiviteter vi normalt brukar ha kommer att kunna genomföras. Följ gärna vår hemsida och facebooksida eller våra anslagstavlor för mera uppdaterad information. Från och med Fastlagssöndagen kommer vårt Swishnummer att gå direkt till församlingens insamling.

Missa inte heller Svenska kyrkans stora fasteauktion på Tradera.

Tillsammans kan vi göra skillnad. Låt oss göra det!

SWISH Fasteinsamlingen (start 14 februari) 123 652 13 06