Alpha & Samtalsgrupp

Du är inbjuden till samtal om vad som är viktigt på riktigt. Alpha är en rad kurstillfällen som utforskar den kristna tron. Torsdagar 2024 kl. 18.30-21.00, Foss församlingshem

Alpha är likt en grundkurs i kristen tro. Varje tillfälle är inriktat på olika aspekter och frågor som rör tro och är skapat för att väcka samtal. Alpha finns över hela världen och alla är välkomna.  Gemenskap, föredrag och ett gott samtal.

En samtalsgrupp som pratar om kommande söndagens bibeltexter pågår parallellt för dig som redan gått Alpha. Grupperna delar upp sig efter den gemensamma måltiden.

En Alpha-kväll bestå av tre delar: Varje träff inleds med en enkel  måltid, därefter lyssnar vi till ett föredrag som engagerar och inspirerar till samtal. I smågrupper får vi sedan möjlighet att ställa frågor, dela åsikter och bidra med egna tankar och erfarenheter. Eller bara lyssna. Ingen fråga eller synpunkt är för enkel eller för svår!

Kursen är kostnadsfri, men vi tar gärna emot frivilliga bidrag för måltiden.

Torsdagar 2024 kl. 18.30-21.00, Foss församlingshem

Vill du veta mer? Kontakta oss gärna!

Anna-Lena Carlsson, Tfn 0524-231 83
Gerd Johansson, Tfn 0730-69 19 30

Läs mer om konceptet Alpha HÄR!

8/2     Finns det mer att upptäcka i livet?
15/2   Vem är Jesus?
22/2   Varför dog Jesus?
29/2    Hur ska jag kunna tro?
7/3    Hur och varför ska jag be?
14/3   Hur och varför ska jag läsa Bibeln?
23/3 Vad gör den helige Anden? Vem är den helige Anden? Hur kan jag bli fylld av den helige Anden?
4/4   Hur leder Gud oss?
11/4  Hur kan jag stå emot det onda?
18/4  Hur och varför ska jag berätta om min tro?
25/4   Helar Gud idag?
2/5     Vad ska jag med kyrkan till?
16/5 Hur kan jag göra det bästa med resten av mitt liv?