Birgitta Landgren leder en duktig ungdomskör

Ungdomskör Stensjökyrkan

Svenska kyrkan har en ungdomskör tisdagar kl 17.00-18.00 i Stensjökyrkan, för ungdomar i årskurs 6 och uppåt.

Ungdomskör i Stensjökyrkan

Tisdagar kl 17.00-18.00 i Stensjökyrkan
Kören för dig mellan 12 och 18 år som söker en spännande och rolig musikalisk utmaning!

Här får du möjlighet att utvecklas som sångare och träffa nya vänner som delar ditt intresse för sång.

Vi sjunger repertoar med stor genrebredd.

Allt från klassiskt till pop, visor och gospel och oavsett tidigare sångerfarenhet är du varmt välkommen att bli en del av kören.

Vi träffas en gång i veckan och det är helt gratis att vara medlem i kören.

En gång per termin har vi också ett mindre eller större läger, antingen med övernattning i kyrkan eller en resa tillsammans under några dagar.

Vill du veta mer? Vill du vara med?
Kontakta erika.bomb@svenskakyrkan.se

Ung kvinna sjunger solo i kör

Ungdomskörer

Svenska kyrkan Mölndal har ungdomskör

Glada ungdomar utanför kyrka, sommarbild

Ungdom

Svenska kyrkan Mölndal har mycket verksamhet för unga med både öppna grupper, enstaka evenemang och kurser för dig som vill delta i aktiviteter före, under och efter din konfirmationstid.

Konfirmation – tankar om Gud och livet

Här hittar du de grupper som finns under läsåret 2023-2024. Har du frågor får du gärna höra av dig till Johanna Risenfors Lindmark.

Konfirmander paddlar kanot.

Stensjön

I Stensjöns församling finns en stor öppenhet för att diskutera angelägna samhällsfrågor och mod att tala det som kan uppfattas som kontroversiellt. Navet i församlingslivet är högmässan klockan 10 varje söndag. Det finns också ett rikt musikliv där fler än 200 körsångare möts varje vecka i någon av de två kyrkorna, Stensjökyrkan och Fågelbergskyrkan.