Ischoklad i färgade aluminiumformar, chokladbitar och annat julgodis.
Foto: Frugan /Mostphotos

Pralinerna - en barnkör 6-8 år

Fässbergs Mariagård. Tisdagar kl 16.00-16.40. Anmälan. Barnkörscafét är öppet från kl15.30-16.30.

Vi övar tisdagar 16.00 -16.40 på Mariagården i Pedagogen Park (Prästgårdsgatan 26) i Mölndal.

Vi har ett barnkörscafé som är öppet från 15.30-16.30, där det går att få en smörgås, frukt/grönsak innan övningen.

Att sjunga i kör ger glädje och gemenskap. Forskning visar att musik är bra för hjärnan vid inlärning bland annat.

I kören lär vi oss sånger, utvecklar den egna sångrösten och träffar nya vänner. Vi sjunger på gudstjänster, medverkar vid julspel, lucia, konserter och tränar på att uppträda för publik.

Anmälan. Ingen kostnad.

Anmälan till barnkör i Fässbergs Mariagård. Jag anmäler mitt barn till följande barnkör.

Det är OK för mig att mitt barn finns med på bild i Svenska kyrkan Mölndals olika informationskanaler. (Webbsida/blogg/Facebook/Instagram/tryckta medier)

Kontakt vårdnadshavare

För att kunna genomföra och administrera ditt barn kommer vi att behandla era personuppgifter i våra system. Läs mer på: www.svenskakyrkan.se/molndal/personuppgiftshantering

Aktuellt för barn och familj

Palmsöndagen 24 mars Musikal

Palmsöndagen 24 mars kl 10 i Stensjökyrkan. Musikalen "Det största påskÄgget" med församlingens barnkörer och musiker.

Messy Church i Fågelbergskyrkan 24 mars

Söndag 24 mars 2023 kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn. Med musikalen "Det största PåskÄgget!"

Messy Church i Fågelbergskyrkan 14 april

Söndag 14 april 2023 kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn. Himlastoff med flera medverkar

Karibo, åk 1-2

En grupp med Gyllene regeln i fokus för er i årskurs F-2 Torsdagar kl 15-17 träffas vi i Fässbergs Mariagård, Pedagogen Park. Det är gratis och du måste anmäla dig!

En barnkör sjunger i ett klassrum.

Barnkörer

Svenska kyrkan Mölndal har barnkörer runt om i Fässberg, Kållered och Stensjön.

Ett litet barn håller två vuxna i handen på promenaden.

Barn och familj

Nedan hittar du information om olika grupper. Svenska kyrkan Mölndal erbjuder mötesplatser för barn, unga och föräldrar.

Fässbergs församling

Sedan 1887 står Fässbergs kyrka på Baazberget. En helig plats där människor möts för att dela livet. Med en mångtusenårig tillit till Gud - som skapat universum, som befriat oss från döden och som aldrig lämnar oss ensamma - är det fortfarande här vi möts i lovsång och bön, oavsett hur livet är. Sprudlande, brokig, allvarlig, frågvis, förväntansfull. Så sträcker sig Fässbergs församling mot den framtid som väntar. I det liv som levs nu.