Foto: Alex Giacomini

Noviserna Barnkör (6-8 år)

Fässbergs församlingshem. Torsdagar kl 16.20-17.00. Barnkörscafé kl 15.30-16.20.

Noviserna

Noviserna är en barnkör från 6 år  - årskurs 2, som övar i Fässbergs församlingshem, Terrakottagatan 3 B i Mölndal i Stora Salen på torsdagar kl 16.20-17.00.

I kören lär vi oss många olika sånger och utvecklar den egna sångrösten och träffar nya vänner. Vi sjunger på gudstjänster, och medverkar vid julspel, Lucia, och konsert ibland.

Vi har ett barnkörscafé som är öppet från kl 15.30 -16.20 där man kan få en smörgås, och något att dricka innan övningen. OBS! En förälder måste vara med.

Anmälan till kören Noviserna

Det är OK för mig att mitt barn finns med på bild i Svenska kyrkan Mölndals olika informationskanaler. (Webbsida/blogg/Facebook/Instagram/tryckta medier)

Kontakt vårdnadshavare

I och med denna anmälan till musikundervisningen godkänner jag terminsuppgiften som är förknippat med undervisningen. För att kunna genomföra och administrera ditt barns tid som musikstudent kommer vi att behandla era personuppgifter i våra system. Läs mer på: www.svenskakyrkan.se/molndal/personuppgiftshantering

Aktuellt för barn och familj

Palmsöndagen 24 mars Musikal

Palmsöndagen 24 mars kl 10 i Stensjökyrkan. Musikalen "Det största påskÄgget" med församlingens barnkörer och musiker.

Messy Church i Fågelbergskyrkan 24 mars

Söndag 24 mars 2023 kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn. Med musikalen "Det största PåskÄgget!"

Messy Church i Fågelbergskyrkan 14 april

Söndag 14 april 2023 kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn. Himlastoff med flera medverkar