Hej och tack!

Nyhet Publicerad

Hälsning från Linnea Lemón som avslutar sin tjänst som ungdomsassistent den 16 april

Under min tid på kyrkan, har jag prissatt över 10 000 pepparkaksburkar, gjort över 700 chokladbollar, kokat över 9000 koppar kaffe och mött tusentals nya människor. Man kan minst säga att det varit en intensiv tid här i svenska kyrkan.

När jag kom som färsking i Australien i december 2018 hade jag absolut ingen aning vad som väntade mig. Jag reste runt och bott både i tält, på farm i outbacken, i husbil och på många hostell. Och efter ett år på resande fot när jag planerat att resa till Noosa och att öva mina surfskills, så hittade jag en annons på en facebooksida att dom sökte en ungdomsassistent på Svenska kyrkan i Melbourne och tyckte att detta passade mig som handen i handsken och bokade flyg hit.

Det har varit så otroligt roligt att få jobba som ungdomsassistent, att få bygga upp en repertoar att sjunga på gudstjänsterna, att få vara med i pippiteatern på basaren och blivit mästarbagare (nästan).

Men det roligaste har inte varit att få vara med på basaren, sjunga på gudstjänsterna eller provsmaka Stinas mat. Det bästa har varit att få lära känna alla er som är på kyrkan och framförallt mina fina arbetskollegor och alla volontärer. Det är häftigt för mig att komma till andra sidan av jorden och få se alla er jobba så hårt med ert otroliga engagemang som är anledningen till att kyrkan är sådan stor mötesplats som det är. Tack vare alla er så har det varit mitt roligaste halvår i Australien hittills.

Team work makes the dream work

Hälsningar
Linnea